Pentru
a le trezi sentimente patriotice privind trcutul istoric
al poporului român, pe elevi i-am
provocat la lecturarea a cât
mai multor legende şi să realizeze
desene pe această temă.Ei au fost acei
care au ales parte
din texte şi tot ei şi-au format echipele de recitatori.
La început au
fost curioşi, dar ascultând
întâmpări de la străbunici sau bunici au
fost bucuroşi să evoce acest eveniment istoric .
Elevii au
învăţat :
să sesizeze sensul global al
unui mesaj , identificând
aspectele principale şi de
detaliu la care se referă mesajul;
-să caute în orice biblioteca cărţi
recomandate pentru a realiza o expoziţie
de carte;
-să memoreze si sa recite poezii;
-să realizeze compozitii plastic;
Să manifeste atenţie şi toleranţă faţă de recitator;
Să-şi dezvolte spiritual critic şi autocritic .
.ARGUMENT
Într-o
societate europeană , copiii trebuie apropiaţi de frumuseţea
trecutului istoric onorată de figuri istorice. Elevii trebuie învăţaţi să trăiască şi pentru alţii, nu numai pentru
sine, oferindu- le pilde istorice româneşti de demnitate, altruism şi jertfă de
sine. Astăzi, mai mult ca oricând trebuie să învăţăm să ne acceptăm, să învăţăm
să redescoperim valorile poporului nostru, pentru că numai împreună vom reuşi
să coexistăm într-o societate democratică europeană şi să ne promovăm realele
valori morale de demnitate şi identitate naţională moştenite de la strămoşii
noştri.
Activitatea de recitare de poezii
contribuie la
descoperirea şi stimularea de noi talente, la dezvoltarea aptitudinilor elevilor,la cultivarea
interesului şi a pasiunii pentru lectură.
OBIECTIVE
-sărbătorirea zilei din punct de vedere istoric, artistic, literar;
-cultivarea unei
atitudini pozitive faţă de
comunicare,prin conştientizarea impactului limbajului asupra celorlalţi
şi prin nevoia de a înţelege si de a-l
folosi într-o manieră pozitivă;
-Să
manifeste atenţie şi toleranţă faţă de
recitator;
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu