Piesa s-a jucat in prezenta unui public numeros, alcatuit din elevii din clase mai mici, elevi care au “ condimentat” spectacolul prin bucuria lor dezinvolta si alpauzele daruite cu generozitate.
Tehnica folosita, respective teatrul, a facut pe de o parte sa se invete cuvinte noi, structure gramaticale complexe, sa se dezvolte competentele in comunicarea verbal si non-verbala si e de alta parte sa fie ceva distractive, cat mai apropiat de nivelul dezvoltarii mentale al micilor actori si spectator.
Pe tot parcursul acestei activitati s-a simtit din plin entuziasmul, bucuria sincera, dezinvoltura, lipsa de inhibitii,cresterea increderii in fortele proprii, nerabdarea micilor actori de a juca piesa ceea ce a dus in final la o adevarata reusita dramatica.
Momentul de incununarea a spectacolului a venit cand micii actori au fost solicitati de public sa dea autografe.
Reusita acestei activitati a facut ca elevii sa ceara pregatirea si jucarea altei piese, s-a propus “Alba ca Zapada” , sub deviza: “ Radem, Invatam si Crestem , Saptamana dupa Saptamana !”
Piesa de teatru pusa in scena a fost o adaptare a celebrei povesti “Scufita Rosie”, respectiv in engleza “Little Red Ridding Hood”.
Piesa de teatru a fost jucata in limba engleza cu 4 distributii de “mici actori”.
Piesa de teatru a fost jucata de fiecare data in prezenta a mai mult de 31 de participanti, asta insemnand actori si spectatori.
Activitatea desfasurata a avut cateva particularitati care merita amintite.
Activitatea s-a desfasurat in sala de clasa, fara scena si cortina, intr-un mediu placut si familiar.
Asta a facut ca elevii sa fie mai increzatori in abilitatile lor, mai entuziasti, mai relaxati si sa incerce si unele “improvizatii”.
Au fost mai multe distributii, dar “micii actori” au inteles ca nu sunt intr-o competitie.
Asta a condus la imbunatatirea comunicarii, a concentrarii si la o mai buna coordonare.
Reprezentatiile au fost sustinute in fata elevilor din clasele mai mici, un alt element care a dat aripi spontaneitatii, dezinvolturii, imaginatiei si de ce nu distractiei.
Rezultatul acestei activitati a fost unul de ordin social: s-au creat prietenii, elevii au invatat sa fie parte a unui grup si sa lucreze in echipa pentru realizarea unui obiectiv.
Un alt rezultat a fost in planul personal al fiecarui elev, respectiv elevii si-au crescut increderea in propriile forte , au fost imaginativi, au devenit mai creativi sau cum spun englezii “out of the box”.
prof. Cristiana Răduică
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu