... şi chiar a adus multă fericire tuturor
participanţilor. Cu toţii ne-am bucurat de această zi de sărbătoare, o
sărbătoare care s-a detaşat de semnificaţia pe care i-o atribuie occidentalii.
Am considerat-o ca pe o mică oază de relaxare pentru
ciclul gimnazial şi ca pe un dar oferit celor care nu beneficiază de mica
vacanţă în care a intrat ciclul primar.
Personal, ca profesor de educaţie muzicală, mi-a plăcut
să numesc această zi Sărbătoarea Artelor. E lesne de
înţeles de ce: muzica, dansul, desenul, sculptura, teatrul, make-upul, şi chiar
designul vestimentar s-au înfrăţit, dându-şi întâlnirea de taină la noi în
clasă.
Cele două activităţi desfăşurate cu elevii claselor a V-a
B şi a VII-a D au pus copiii în situaţii diferite, micile provocări, pe care
toţi le-au trecut cu bine, aducând mulţumire şi multe zâmbete pe feţele
tuturor.
La clasa a V-a, totul a fost spontan. Dând frâu liber dorinţei
de a se manifesta artistic, copiii au dat dovadă de multă imaginaţie.
Personajele îndrăgite s-au materializat rapid, demonstrând că orice este
posibil, cu puţinele resurse materiale pe care copiii le-au avut la îndemână.
Cel mai important lucru este modul cum preiei rolul personajului şi cum îl
expui celorlalţi pentru a fi cât mai convingător. Şi au reuşit din plin... şi
pentru acest lucru îi felicit din tot sufletul. Am simţit că în fiecare există
un mic artist, care aşteaptă sfios să se tragă cortina şi pentru el, în acel
moment păşind încrezător pe scenă.
O mască, un fin machiaj, o baghetă confecţionată dintr-o
nuieluşă, o pelerină improvizată au transformat copiii în personaje de poveste,
mai mult sau mai puţin drăguţe sau înfricoşătoare, dar cu siguranţă toate au
fost apreciate şi aplaudate.
La clasa a VII-a D, activitatea a fost dorită şi pregătită
timp de o săptămână. Dacă pentru cei mici, putem spune că a fost Sărbătoarea
Improvizaţiilor, pentru cei mai mari, costumele chiar au fost un motiv
de gândire, în care s-au investit şi bani şi multă trăire. Toată lumea a
participat la organizarea acestei zile, planificând din timp momentele
petrecerii: şedinţa de machiaj, de foto, pregătirea mesei festive, procurarea
materialelor pentru concursurile de desene, de sculptat dovleci, de realizare a
unei mumii, dar, mai ales, de realizat costume şi prezentarea lor, prin
interpretarea rolurilor alese.
Am simţit în fiecare participant o mândrie şi o dorinţă,
mai mult sau mai puţin conştientizate, de a fi cel mai bun, într-un sens
creativ, constructiv, generat de o loialitate care izvorăşte din prietenie şi
din buna înţelegere.
Mulţumesc pe această cale părinţilor, pentru implicarea
şi susţinerea materială şi sufletească a copiilor, dându-le posibilitatea să-şi
regăsească şi alte calităţi, artistice şi nu numai, care nu se pot manifesta
decât în situaţii de acest gen.
De asemenea, le mulţumesc copiilor pentru modul cum s-a
desfăşurat activitatea, într-o atmosferă de veselie molipsitoare şi îi felicit
pe toţi pentru modul cum s-au comportat, mai ales din punct de vedere artistic.
Sper ca diploma, pe care au primit-o pentru aportul la
acestă activitate, să o păstreze cât mai mult timp, considerând-o una dintre
frumoasele amintiri ale copilăriei şi ale vieţii de gimnaziu.
Cu multă admiraţie pentru micii noştri mari artişti, a consemnat pentru
dumneavoastră,
Poate,
printr-o magie numai de ele ştiută, bunele noastre vrăjitoare ne vor ajuta să
dăm timpul înapoi, pentru a o putea lua de la capăt ?!...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu