duminică, 20 decembrie 2015

Festivalul de Cântece Tradiţionale - Ediţia I

Organizator: prof. Nicola Stanciu Mazilu

Elevii au experimentat trăirea emoţională a interpretării cântecelor tradiţionale de Crăciun. Activitatea a îmbinat cântecul şi recitarea poeziilor tradiţionale. Activitatea li s-a părut distractivă, judecând după entuziasmul demonstrat. Elevii au interpretat cu sensibilitate, dovedind reale competenţe actoriceşti, stăpânire de sine şi seriozitate.

Activitatea le-a oferit prilejul de exersa empatia şi de a-şi cultiva încrederea în propriile forţe şi, de asemenea, de a cunoaşte şi transmite mai departe tradiţiile legate de sărbătoarea Crăciunului în arealul lor de viaţă.


vineri, 18 decembrie 2015

Festivalul de Teatru ,,Arta şi viaţa” - Ediţia I

Organizatori: prof. Păcuraru Iuliana
                    prof. Ştefan Ramona

,,Poveste cu rime

Elevii au fost atraşi, prin teatru, în lumea operei literare, determinându-i să descopere viziuni diferite asupra eternului conflict dintre două ipostaze umane: ,,Artistul” sau ,,Boemul” reprezentat de Greiere şi ,,Ȋnţeleptul” sau ,,Harnicul” ilustrat de Furnică.
Copiii au demonstrat naturaleţe, spontaneitate şi seriozitate în interpretarea rolurilor. Elevii au intrat rapid în pielea personajului fiind ajutaţi în memorarea textului de latura ludică a activităţii, precum şi de elementele de comunicare nonverbală învăţate – valorificarea gesturilor sau a mimicii.
Deşi i-a solicitat intelectual, activitatea s-a dovedit relaxantă şi a bucurat, deopotrivă, actorii şi spectatorii. Din perspectiva învăţării sociale, jocul de rol reprezintă o simulare a realităţii vieţii. Pe de altă parte, s-a stimulat lucrul în echipă, răbdarea, precum şi motivarea pentru lectură.









joi, 17 decembrie 2015

,,Avea bunica într-o ladă...”

Activitate ,,Avea bunica într-o ladă...” – Expoziţie de costume tradiţionale şi obiecte vechi
Organizatori: prof. Bănuţă Suzana
                    prof. Păcuraru Iuliana

          Activitatea s-a concentrat în jurul realizării unei expoziţii şi prezentare a unor obiecte vechi păstrate în familie: costume populare, cărţi, reviste, obiecte casnice, poze, monede. Elevii au realizat un minieseu de prezentare a obiectului adus. Copiii s-au implicat cu entuziasm în această activitate, dovedind naturaleţe şi spontaneitate în prezentare. Activitatea a condus la  îmbunătăţirea comunicării orale, familiarizarea copiilor cu obiceiurile vechi, împărtăşirea experienţelor personale.









miercuri, 16 decembrie 2015

Bucuria este adevăratul dar al Crăciunului

          Plecând de la maxima “Bucuria este adevăratul dar al Crăciunului” și continuând tradiția începută în anul școlar precedent ( 2014-2015) prin implicarea în proiectul Primăriei Ploiești - “O primărie căreia îi pasă”, clasa a IV-a A îndrumați de prof. pentru înv . primar Vișoiu Florentina au participat anul acesta la proiectul educațional “Atelierele lui Moș Crăciun”.
          Ajutați de artiști plastici, copiii au confecționat obiecte decorative fiind , pentru căteva minute, și ei spiriduși ai lui Moș Crăciun. Bucuria și implicarea copiilor a fost răsplătită nu numai prin dulciurile primite, dar și prin obținerea de decorațiuni frumoase pentru brăduții lor.
           „Încercați să păstrați spiritul Crăciunului în inimă și să-l țineți cu voi tot anul, dragi copii!”










vineri, 11 decembrie 2015

Teatru “Albă ca Zăpada”, în limba engleză


 PROIECTUL:
          Activitatea a constat în jucarea piesei de teatru “Albă ca Zăpada”, în limba engleză, cu participarea şi implicarea cat mai multor elevi, respectiv 4 distribuţii ale rolurilor.
Piesa s-a jucat în prezenţa unui public numeros, alcătuit din elevii din clase mai mici, elevi care au “ condimentat” spectacolul prin bucuria lor dezinvoltă şi aplauzele dăruite cu generozitate.
          Tehnica folosită, respectiv teatrul, a făcut  pe de o parte să se înveţe cuvinte noi, structuri gramaticale complexe, să se dezvolte competenţele în comunicarea verbală şi non-verbală cat mai apropiată de nivelul dezvoltării mentale ale  micilor actori şi spectatori.
         Pe tot parcursul acestei activităţi s-a simţit din plin entuziasmul, bucuria sinceră, dezinvoltura, lipsa de inhibiţii,creşterea încrederii în forţele proprii, nerăbdarea micilor actori de a juca piesa ceea ce a dus în final la o adevarată reuşită dramatică.
          Piesa de teatru pusă în scena a fost o adaptare a celebrei poveşti “Albă ca Zăpada”, respectiv în engleză “Snow White and the seven dwarfs”.

COPIII:
          Piesa de teatru a fost jucată in limba engleză cu 4 distribuţii de “mici actori”.
Piesa de teatru a fost jucată de fiecare dată în prezenta a mai mult de 31 de participanţi, asta însemnand actori şi spectatori.

REZULTATE:

          Activitatea desfaşurată a avut câteva particularităţi care merită amintite.
Activitatea s-a  desfăşurat in sala de clasă, fără scenă şi cortină, intr-un mediu plăcut şi familiar.
Asta a facut ca elevii sa fie mai increzatori în abilitatile lor, mai entuziasti, mai relaxaţi şi să incerce şi unele “improvizaţii”.
          Au fost mai multe distribuţii, dar “micii actori” au inţeles că nu sunt într-o competiţie.
Asta a condus la imbunataţirea comunicarii, a concentrarii şi la o mai buna coordonare.
Reprezentaţiile au fost susţinute in fata elevilor din clasele mai mici, un alt element care a dat aripi spontaneităţii, dezinvolturii, imaginaţiei şi de ce nu distracţiei.
          Rezultatul acestei activităţi a fost unul de ordin social: s-au creat prietenii, elevii au invăţat să fie parte a unui grup şi să lucreze în echipa pentru realizarea unui obiectiv.
Un alt rezultat a fost în planul personal al fiecarui elev, respectiv elevii  şi-au crescut increderea în propriile forţe , au fost imaginativi, au devenit mai creativi sau cum spun englezii “out of the box”.
prof. Cristiana Răduică





















vineri, 4 decembrie 2015

Ora de programare

          În perioada 7-13 decembrie se desfăşoară cel mai mare eveniment educaţional la nivel mondial numit Hour of code. Hour of Code (Ora de Programare) este o mişcare globală ce a atins zeci de milioane de elevi si studenţi din peste 180 de ţări. Oricine, oriunde are acces la Internet, poate parcurge o oră de programare. Tutoriale sunt traduse în peste 40 de limbi. Nu ai nevoie de cunoştinte speciale. Vârsta: de la 4 la 104 ani.
           Platforma online ce conţine tutoriale destinate învăţării programării a fost lansată în ianuarie 2013 și este susținută de figuri binecunoscute ale IT-ului american (Bill Gates, Mark Zuckerberg) şi alţi programatori, dar şi de personalităţi din alte domenii - artistice sau politice - cum ar fi preşedintele Obama.   Aceştia apar în clipuri motivaţionale prin care încurajează elevii să înveţe programare.


            Şi şcoala noastră participă la acest frumos eveniment educaţional. Am început încă de vineri, si vom contiunua săptămâna viitoare, să parcurgem cele mai noi tutoriale, cum ar fi cel inspirat din Războiul stelelor. Elevii clasei a VII-a C s-au descurcat de minune şi au fost încântaţi să rezolve provocările puzzel-urilor tutorialului. Mai jos puteţi vedea câteva instantanee de la ora noastră de programare.
prof. Carmen Dumitru









joi, 3 decembrie 2015

Our English Drama Club

      In November, students from grades 6th and 7th were invited to take part in the first meeting of the English Drama Club, organized and held by one of the English teachers. The activities were such a success that there will be a monthly meeting until the end of the school year.
    Here are some students’ views and lovely photos taken during the workshop.

“The English DRAMA CLUB is in fact a development, knowledge and involvement club. It is organised by our lovely teacher, Mrs. Popenţa Laura. We had our first meeting at the school gym, on Friday at half past eleven.
- First activity: all of us stepped in a circle, and made the energizer, the warm-up activity. We had to count from one to ten, and when we said ten, we had to "touch the sky".
- Second activity - we had to say our name and mime something that represents us: music, sports and sleeping, etc... Before that, we had to draw our hand shape and put our name in it.
- Third activity: we had a ball and we had to throw it to someone (we had to look at the person, say his/her name and then throw the ball).
- Fourth activity: we had to walk around the gym and, when the teacher clapped her hands, we had to... FREEZE. Then, we greeted the colleagues next to us :)
- Fifth activity: the mirror game. The teacher made pairs and we had to mime something at the same time. We had to mime slowly so that no one could tell the difference between the person and the mirror.”
                                                                                        CORINA NEGOITA, 7B

“This English Drama Club is the best club in the world.
  We’ve made a „Friends Poster” with all our hands and names and we’ve made lots of friends like Medeea, Ioana, Robert, Andreea, Adriana, Alexandra, Radu and Vlad.
•    We “charged on” like a flower, counting from zero to ten. We played „The mirror” and we ran a lot.
  •    So lots of fun, a very special good-feeling and a positive energy.
  •    I hope that we will have another session of our club soon.
  •    Everyone is happy and so glad to see Mrs Laura Popenta every time, because she is such a fantastic teacher and such an amazing person. We really love her! Her club is the best, like a party, without limits.”

DELIA TUDOR, 5C

       The next session of fun and games will be on the 11th of December. Practise your Zip, Zap, Boing movements and sounds, please!